Halaman

Jumaat, 24 Januari 2014

salam silam

assalam..

yat nak share sikit mengenai sesuatu yg yat xbrapa nk gemar bicara mengenainya..  sesuatu yat rasa mmg xperlu nak amik pusing tapi seakan menjerut diri sendiri.. masa lalu yat yg agak mmg kasar, menghantui peribadi yat kini.. but, bila pintu tarbiyah terbuka buat yat, kisah silam itu menjejak yat.. sungguh seakan malu memikirkannya.. 

dulu slalu guna gua, lu, bro, sis, tpi yat kurang bahasakan aku n kau.. tapi bila start mnulis diary sejak 2006, trbiasa mggunakan bahasa diri aku.. maafkan yat jika trtulis "aku"..   sungguh, xsuka sbnrnya.. show it i'm so selfish.. yat da cuba ubah, but sometimes it happen again..

something that yat sgt regret ialah tetiba terjerat dgn bahasa diri yg lalu.. tpi bila fikir2 rasionalnya xsalah pon as long msih brcakap dgn prkataan yg baik.. stakat kata ganti bahasa diri yg byk khilafnya (ayat poyos mcm brbicara mngenai dalil yg xsohih... prasan bangat yat ni.. huhu..)

 org kata ikut waqie'.. hmm, ana-enti, saya-awak, gua/wa-lu/sis/bro, i-u, n spesies dgnnyalah xsalah pon tpi if ayat xformal jgn smbarangan guna kpd suasana formal.. kes naya jer.. hoho

 pong bley.. tetibe JDT jd TRW..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan